Inlichtingen - Suggesties - Klachten
Tot wie kan u zich wenden ?
EERST
U wendt zich tot de verantwoordelijke van het keuringscentrum/examencentrum. Iets bespreken kan veel oplossen.NADIEN
Indien u met vragen blijft zitten kan u zich richten tot de directie van de onderneming waartoe het keuringscentrum behoort. Klachten dienen schriftelijk neergelegd te worden.
SBAT nvt.a.v. de Kwaliteitscoördinator
Poortakkerstraat 129
9051 Sint-Denijs-Westrem
sbat@sbat.be
INDIEN U NOG GEEN AFDOEND ANTWOORD HEEFT GEKREGEN
Autokeuring
Vlaamse Overheid
Departement Mobiliteit en Verkeersveiligheid
Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid
Cel Homologatie en Technische Keuring
Koning Albert II-laan 20 bus 2
1000 Brussel
Bovendien zijn in elk centrum speciale brievenbussen voorzien, waarin u zowel klachten als suggesties kan deponeren. De inhoud van deze brievenbussen wordt regelmatig behandeld om passende acties te kunnen treffen.
Rijbewijs
U bent uitgesteld op het praktijkexamen ?
VERHAALPROCEDURE
Indien U niet geslaagd bent voor het praktijkexamen, of indien u of uw begeleider wegens een onregelmatigheid uitgesloten wordt voor een bepaalde termijn, kan u tegen de genomen beslissing in beroep gaan.
U stuurt hiervoor binnen de 15 kalenderdagen een aangetekend verzoekschrift naar de beroepscommissie van de bevoegde Vlaamse overheid.
Het moet volgende elementen bevatten:
- naam, geboortedatum, postadres, telefoonnummer en mailadres van de kandidaat-bestuurder
- datum en examencentrum waar het examen werd afgenomen
- redenen van het beroep, gestaafd door feiten over de omstandigheden waaronder het examen werd afgelegd
U stuurt het verzoekschrift aan de
Vlaamse Overheid,
Departement Mobiliteit en Openbare Werken,
Koning Albert II laan 20 bus 2,
1000 Brussel.
Een verzoekschrift kost 29 euro. U zal een schrijven ontvangen met het rekeningnummer waarop dit bedrag gestort moet worden.